|
Strona główna
| Najświeższe wątki
| Kto jest obecny
| Lista użytkowników
| Szukaj
| Pomoc
| ![]() |
![]() |
Forum Interkl@sy » Lista wszystkich forów » Forum: Historia » Wątek: rozwój szkolnictwa w srednowieczu |
|
Wszystkich postów w tym wątku: 3 |
Autor |
|
![]()
|
mam taki problem mam takie zadanie przedstaw na mapie mentalnej rozwój szkolnctwa w srednowieczu zupełnie niewiem jak to zrobic please pomózcie --- tomek |
||
|
![]()
|
MAPA MENTALNA Jest to metoda polegająca na opracowaniu problemu przy użyciu symboli, schematów, haseł, rysunków. Metoda ta pozwala kształtować u uczniów umiejętności: - występowania na forum klasy, - pracy w grupie, - rozwiązywania problemów w sposób twórczy. CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CZYNNOŚCI UCZNIÓW Nauczyciel podaje problem do rozwiązania i wyjaśnia sposób pracy, dzieli uczniów na kilkuosobowe grupy i czuwa na pracą uczniów. Każdy z uczniów wypisuje na oddzielnych kartkach swoje skojarzenia odnośnie podanego problemu (zagadnienia). Następnie wszystkie kartki w grupie zostają wymieszane i następuje ich porządkowanie, czyli tworzenie zbiorów i podzbiorów zapisanych skojarzeń. Następnym etapem pracy uczniów jest projektowanie mapy mentalnej poprzez przyklejanie kartek na dużym arkuszu. Uczniowie dopisują nowe hasła, łączą je liniami i strzałkami. Po zakończonej pracy sprawozdawcy grup prezentują wyniki działań swoich grup. --- Eola |
||
|
![]()
|
Technika mapy pojęciowej (mapa mentalna, mapa mózgu, mapa myśli, mapa pamięci) Polega na wizualnym opracowaniu pojęcia z wykorzystaniem rysunków, symboli, wycinków, zwrotów, czy haseł. Metodę tą można stosować na różne sposoby, za jej pomocą można definiować pojęcia, rozwiązywać problemy, planować działania itp. --- Eola |
||
|
[Pokaż wątek w wersji do wydruku] [Nowy wątek] |