Strona główna forum Witaj Nieznajomy   | Zaloguj się   
  Szukaj  
  Strona główna  | Najświeższe wątki  | Kto jest obecny  | Lista użytkowników  | Szukaj  | Pomoc  | Źródła RSS


Skocz do »
 
Status wątku: Aktywny
Wszystkich postów w tym wątku: 2
Autor
Poprzedni wątek Ten wątek był oglądany 4861 razy i ma 1 odpowiedź Nastepny wątek
Mężczyzna natali56



Dołączył: 2007-02-08
Postów: 18
Status: Nieobecny

program pracy z uczniem upośledzonym w stopniu umiarkowanym

Może tutaj ktoś mi pomoże. Pracuję w szkole podstawowej, uczę matematyki i informatyki. W klasie 5 mam ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym. Dyrektor zlecił mi napisanie indywidualnych programów pracy z tym uczniem. Naprawdę nie wiem od czego zacząć, jak taki program konkretny dla danego przedmiotu powinien wyglądać. Chłopiec potrafi słabo dodawać i odejmować na konkretach w zakresie 10. Nie zna liter, ale cyfry rozpoznaje. Czytałam gdzieś że najpierw trzeba takiego ucznia zdiagnozować, ale w jaki sposób. Może jakiś specjalista udzieli mi kilku wskazówek jak poradzić sobie z tymi programami.
[2009-01-16 20:56:51] Pokaż post w wersji do wydruku        Wyślij wiadomość [Odnośnik] Zgłoś szkodliwy lub obraźliwy post  Skocz na górę 
Mężczyzna rom50

Avatar użytkownika


Dołączył: 2006-01-24
Postów: 295
Status: Nieobecny
Re: program pracy z uczniem upośledzonym w stopniu umiarkowanym

Poproś dyrektora o podstawę programową, a jeśli Ci nie da, czego należy się spodziewać, bo większość o kształceniu upośledzonych nic nie wie, to poszukaj na stronach MEN-u, tam jest. Dalej wg. tego opracuj jakiś program, choć bez wcześniejszego zdiagnozowania, to będzie raczej trudne. Poza tym tu trzeba mieść kwalifikacje do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo.Wątpię więc, abyś sama poradziła sobie ze zdiagnozowaniem. Pozostanie Ci jedno, na podstawie obserwacji i proponowanej podstawy programowej skleć, coś, ale raczej nie za dużo, bo nie jesteś wstanie z tym dzieckiem w tych warunkach wiele zrobić. To jest chore, aby dziecko z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym uczyło się razem z innymi z normą intelektualną.To przeczy podstawowej zasadzie rewalidacji, polegającej na budzeniu wiary we własne siły.
I jeszcze jedno, rodzice muszą wyrazić pisemną zgodę na kształcenie specjalne, bez tego, dziecko realizuje program takli jak pozostali.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
----------------------------------------
"Trzeba z żywymi na przód iść, po życie sięgać nowe, a nie w uwiędłych laurów liść z uporem stroić głowę."
(A.Asnyk)
[2009-01-17 13:02:00] Pokaż post w wersji do wydruku        Wyślij wiadomość [Odnośnik] Zgłoś szkodliwy lub obraźliwy post  Skocz na górę 
[Pokaż wątek w wersji do wydruku] [Nowy wątek]