|
Strona główna
| Najświeższe wątki
| Kto jest obecny
| Lista użytkowników
| Szukaj
| Pomoc
| ![]() |
![]() |
Forum Interkl@sy » Lista wszystkich forów » Forum: Pedagog szkolny » Wątek: uczeń o indywidualnych potrzebach edukacyjnych |
|
Wszystkich postów w tym wątku: 6 |
Autor |
|
![]()
|
witam.proszę o podzielenie się Waszą oceną sytuacji: uczeń klasy 1 gimnazjum posiada opinię o dostosowaniu wymagań do indywidualnych potrzeb edukacyjnych; w opinii wskazane sa mocne i słabe strony ucznia-najważniejsze jest to, że wykazano obniżone możliwości intelektualne w stosunku do norm wiekowych;na podstawie ogólnej diagnozy nauczycieli uczących, stwierdzono, że np.poziom niektórych umiejętności sięga IV,V klasy szkoły podstawowej;zorganizowano pomoc pedagoga-w formie zajęć wyrównawczych;nauczyciele polskiego i matematyki, z racji stwierdzonych zaległości, pracowali z uczniem indywidualnie nadrabiając zaległości z podstawówki-więc materiał gimnazjalny ledwo został "ugryziony"; pomoc uczniowi nie spowodowała poprawy ocen, gdyż generalnie poza zajęciami wymuszonymi w szkole, uczeń nie pracuje;niestety zdarza się, że uczeń potrafi zlekceważyć wyznaczane w celu pomocy spotkania dodatkowe. I teraz pytanie w obliczu klasyfikacji końcoworocznej- jako pedagodzy-jesteście za konsekwentnym "podliczeniem" ucznia, gdzie za znakiem "równa się" byłby brak promocji do nastepnej klasy?czy jednak fakt posiadania opinii poradni zmusza pedagogów do walki o ucznia, który ma ograniczone możliwości intelektualne? oczywiście zdaję sobie sprawę, że taka decyzja wymaga dogłębnej znajomości sytuacji ucznia-dlatego proszę o opinie, tak..na pierwszy rzut oka. ---------------------------------------- [Edytuj 1 razy, ostatnio edytowany przez martilka (at) 2009-05-05 13:15:27] |
||
|
![]()
|
Ja jestem za konsekwentnym niepromowaniem. |
||
|
![]() Dołączył: 2006-01-25 Postów: 21 Status: Nieobecny |
oczywiście sytuacja jest do przeanalizowania - dlaczego nie przychodził na zajęcia - lekceważył? czy wpływ na jego stosunek do nauki, oferowanej pomocy nie miała jakaś przykra dla niego sytuacja rodzinna, czy z rodziną jest ok? czy jest powód aby zastanowić się nad warunkową promocją oczywiście jeżeli zagraża jedna ocena niedostateczna? czy rokuje nadzieję na to, że poradzi sobie z materiałem w klasie programowo wyższej? to tylko niektóre z pytań jakie nasunęły mi się na gorąco pozdrawiam i życzę powodzenia ---------------------------------------- iwoonna |
||
|
![]()
|
Dziękuję za podzielenie się opiniami. Odpowiadając na pytania Iwoonny:uczeń ewidentnie lekceważył zajęcia i wyznaczane zadania/przykłady można byłoby mnożyć-np.poprawa jednej z ocen z języka obcego polegała na nauczeniu się poprawnego przeczytania 8 linijek tekstu-uczeń nie przygotował się na wyznaczony termin mówiąc,że nie chciało mu się, nauczyciel dał mu kolejną szansę, ćwicząc przy okazji ponownie z nim tekst-po czym okazało się, że uczeń znów nie zgłosił się na zaliczenie/. Stan dziennika na dzień dzisiejszy wskazuje zagrożenie oceną niedostateczną z siedmiu przedmiotów. Odpowiedź na pytanie ,czy poradzi sobie z materiałem w klasie programowo wyższej, brzmi-nie. Uczeń ma problemy z czytaniem i pisaniem. Jak pisałam wyżej, nadrabia zaległości ze SP, wykonując ćwiczenia na poziomie klasy IV,V-i praca ta wymaga monitoringu nauczyciela. |
||
|
![]()
|
To, co zrobił ten nauczyciel, dając uczniowi kolejną szansę w tych okolicznościach, to skandal i zwyczajne rozpuszczanie dzieciaka. Uczeń do powtarzania klasy, nauczyciel na reedukację z pedagogiki. |
|||
|
![]()
|
cieżka sprawa...nie rokuje szans na ukończenie klasy w bieżacym roku a czy wydaje ci się, że w przyszłym roku będzie w stanie wyrównać braki i uzyska promocję do klasy wyższej? obawiam się, że tu błąd popełnili nauczyciele SP, którzy wypchnęli go z taki brakami. |
||
|
[Pokaż wątek w wersji do wydruku] [Nowy wątek] |