Strona główna forum Witaj Nieznajomy   | Zaloguj się   
  Szukaj  
  Strona główna  | Najświeższe wątki  | Kto jest obecny  | Lista użytkowników  | Szukaj  | Pomoc  | Źródła RSS


Skocz do »
 
Status wątku: Aktywny
Wszystkich postów w tym wątku: 6
Autor
Poprzedni wątek Ten wątek był oglądany 2586 razy i ma 5 odpowiedzi Nastepny wątek
Kobieta martilka



Dołączył: 2008-09-09
Postów: 23
Status: Nieobecny

uczeń o indywidualnych potrzebach edukacyjnych

witam.proszę o podzielenie się Waszą oceną sytuacji:
uczeń klasy 1 gimnazjum posiada opinię o dostosowaniu wymagań do indywidualnych potrzeb edukacyjnych; w opinii wskazane sa mocne i słabe strony ucznia-najważniejsze jest to, że wykazano obniżone możliwości intelektualne w stosunku do norm wiekowych;na podstawie ogólnej diagnozy nauczycieli uczących, stwierdzono, że np.poziom niektórych umiejętności sięga IV,V klasy szkoły podstawowej;zorganizowano pomoc pedagoga-w formie zajęć wyrównawczych;nauczyciele polskiego i matematyki, z racji stwierdzonych zaległości, pracowali z uczniem indywidualnie nadrabiając zaległości z podstawówki-więc materiał gimnazjalny ledwo został "ugryziony";
pomoc uczniowi nie spowodowała poprawy ocen, gdyż generalnie poza zajęciami wymuszonymi w szkole, uczeń nie pracuje;niestety zdarza się, że uczeń potrafi zlekceważyć wyznaczane w celu pomocy spotkania dodatkowe.
I teraz pytanie w obliczu klasyfikacji końcoworocznej- jako pedagodzy-jesteście za konsekwentnym "podliczeniem" ucznia, gdzie za znakiem "równa się" byłby brak promocji do nastepnej klasy?czy jednak fakt posiadania opinii poradni zmusza pedagogów do walki o ucznia, który ma ograniczone możliwości intelektualne?
oczywiście zdaję sobie sprawę, że taka decyzja wymaga dogłębnej znajomości sytuacji ucznia-dlatego proszę o opinie, tak..na pierwszy rzut oka.
----------------------------------------
[Edytuj 1 razy, ostatnio edytowany przez martilka (at) 2009-05-05 13:15:27]
[2009-05-05 13:12:47] Pokaż post w wersji do wydruku        Wyślij wiadomość [Odnośnik] Zgłoś szkodliwy lub obraźliwy post  Skocz na górę 
Mężczyzna miwues



Dołączył: 2006-03-14
Postów: 559
Status: Nieobecny

Re: uczeń o indywidualnych potrzebach edukacyjnych

Ja jestem za konsekwentnym niepromowaniem.
[2009-05-07 08:25:02] Pokaż post w wersji do wydruku        Wyślij wiadomość [Odnośnik] Zgłoś szkodliwy lub obraźliwy post  Skocz na górę 
Kobieta iwoonna

Avatar użytkownika


Dołączył: 2006-01-25
Postów: 21
Status: Nieobecny
Re: uczeń o indywidualnych potrzebach edukacyjnych

oczywiście sytuacja jest do przeanalizowania - dlaczego nie przychodził na zajęcia - lekceważył? czy wpływ na jego stosunek do nauki, oferowanej pomocy nie miała jakaś przykra dla niego sytuacja rodzinna, czy z rodziną jest ok? czy jest powód aby zastanowić się nad warunkową promocją oczywiście jeżeli zagraża jedna ocena niedostateczna? czy rokuje nadzieję na to, że poradzi sobie z materiałem w klasie programowo wyższej? to tylko niektóre z pytań jakie nasunęły mi się na gorąco pozdrawiam i życzę powodzenia
----------------------------------------
iwoonna
[2009-05-08 10:26:00] Pokaż post w wersji do wydruku        Wyślij wiadomość [Odnośnik] Zgłoś szkodliwy lub obraźliwy post  Skocz na górę 
Kobieta martilka



Dołączył: 2008-09-09
Postów: 23
Status: Nieobecny

Re: uczeń o indywidualnych potrzebach edukacyjnych

Dziękuję za podzielenie się opiniami.

Odpowiadając na pytania Iwoonny:uczeń ewidentnie lekceważył zajęcia i wyznaczane zadania/przykłady można byłoby mnożyć-np.poprawa jednej z ocen z języka obcego polegała na nauczeniu się poprawnego przeczytania 8 linijek tekstu-uczeń nie przygotował się na wyznaczony termin mówiąc,że nie chciało mu się, nauczyciel dał mu kolejną szansę, ćwicząc przy okazji ponownie z nim tekst-po czym okazało się, że uczeń znów nie zgłosił się na zaliczenie/.
Stan dziennika na dzień dzisiejszy wskazuje zagrożenie oceną niedostateczną z siedmiu przedmiotów.
Odpowiedź na pytanie ,czy poradzi sobie z materiałem w klasie programowo wyższej, brzmi-nie. Uczeń ma problemy z czytaniem i pisaniem. Jak pisałam wyżej, nadrabia zaległości ze SP, wykonując ćwiczenia na poziomie klasy IV,V-i praca ta wymaga monitoringu nauczyciela.
[2009-05-13 09:14:46] Pokaż post w wersji do wydruku        Wyślij wiadomość [Odnośnik] Zgłoś szkodliwy lub obraźliwy post  Skocz na górę 
Mężczyzna miwues



Dołączył: 2006-03-14
Postów: 559
Status: Nieobecny

Re: uczeń o indywidualnych potrzebach edukacyjnych

 
uczeń nie przygotował się na wyznaczony termin mówiąc, że nie chciało mu się, nauczyciel dał mu kolejną szansę

To, co zrobił ten nauczyciel, dając uczniowi kolejną szansę w tych okolicznościach, to skandal i zwyczajne rozpuszczanie dzieciaka. Uczeń do powtarzania klasy, nauczyciel na reedukację z pedagogiki.
[2009-06-03 07:10:23] Pokaż post w wersji do wydruku        Wyślij wiadomość [Odnośnik] Zgłoś szkodliwy lub obraźliwy post  Skocz na górę 
Mężczyzna aniax



Dołączył: 2007-12-04
Postów: 28
Status: Nieobecny

Re: uczeń o indywidualnych potrzebach edukacyjnych

cieżka sprawa...nie rokuje szans na ukończenie klasy w bieżacym roku a czy wydaje ci się, że w przyszłym roku będzie w stanie wyrównać braki i uzyska promocję do klasy wyższej? obawiam się, że tu błąd popełnili nauczyciele SP, którzy wypchnęli go z taki brakami.
[2009-06-08 17:53:24] Pokaż post w wersji do wydruku        Wyślij wiadomość [Odnośnik] Zgłoś szkodliwy lub obraźliwy post  Skocz na górę 
[Pokaż wątek w wersji do wydruku] [Nowy wątek]