Strona główna forum Witaj Nieznajomy   | Zaloguj się   
  Szukaj  
  Strona główna  | Najświeższe wątki  | Kto jest obecny  | Lista użytkowników  | Szukaj  | Pomoc  | Źródła RSS


Skocz do »
 
Status wątku: Aktywny
Wszystkich postów w tym wątku: 1
Autor
Poprzedni wątek Ten wątek był oglądany 1369 razy i ma 0 odpowiedzi Nastepny wątek
Mężczyzna wydawnictwo_forum



Dołączył: 2011-08-04
Postów: 2
Status: Nieobecny

V OGÓLNOPOLSKI KONGRES DLA PEDAGOGÓW I PSYCHOLOGÓW SZKOLNYCH

Zaproszenie na

V OGÓLNOPOLSKI KONGRES DLA PEDAGOGÓW I PSYCHOLOGÓW SZKOLNYCH
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych z wykorzystaniem konkretnych metod
Warszawa 21.10.2011r.



Redakcja czasopisma Głos Pedagogiczny ma zaszczyt zaprosić Państwa na wyjątkowy Kongres poświęcony praktycznym aspektom pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach obowiązującej od 1 września 2011 r. nowej formuły organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

W czasie Kongresu wystąpią wybitni specjaliści oraz eksperci m.in.:

Prof. dr hab. Ewa Czerniawska – psycholog, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Warszawskiego, Dziekan Wydziału Psychologii. Autorka licznych publikacji, m.in. napisanej wspólnie z prof. M. Ledzińską „Jak się uczyć?”.
Prof. dr hab. Maria Ledzińska – psycholog, profesor Uniwersytetu Warszawskiego w Katedrze Psychologii Różnic Indywidualnych. Autorka licznych publikacji, m. in. napisanej wraz z prof. E. Czerniawską książki „Jak się uczyć?”.


Program kongresu:


I blok tematyczny: „Niepowodzenia edukacyjne”


• W jaki sposób rozpoznawać niepowodzenia edukacyjne i ich przyczyny
• Sprawdzone sposoby przeciwdziałania niepowodzeniom oraz wspierania motywacji do nauki
• Strategie niwelowania niepowodzeń szkolnych

II blok tematyczny: „Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne”


• Rozpoznawanie sygnałów mogących świadczyć o kryzysie lub traumie
• Procedura pierwszej pomocy w szkole wobec ucznia w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
• Metody i techniki pracy z uczniem doświadczającym kryzysu lub traumy

III blok tematyczny: „Szczególne uzdolnienia”


• Identyfikacja uczniów zdolnych i ich potrzeb na podstawie obserwacji podczas zajęć
• Rekomendowane indywidualne i grupowe formy pracy z uczniem zdolnym z wykorzystaniem środków dostępnych w szkole
• Jak rozwijać uzdolnienia ucznia we współpracy z rodzicami


IV blok tematyczny: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w praktyce – czyli jak w swojej szkole zorganizowaliśmy pracę 59 zespołów ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów

Prezentacja wypracowanych metod organizacji i pracy Zespołów w ramach pilotażowego projektu „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze SPE” przeprowadzonego w roku szkolnym 2010/2011 w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu

Więcej informacji o kongresie znajdą Państwo na stronie:

http://www.kongres-pedagogow.pl/sk,91,ok.html?a=3265/11&f=fora_int
[2011-09-19 18:58:59] Pokaż post w wersji do wydruku        Wyślij wiadomość [Odnośnik] Zgłoś szkodliwy lub obraźliwy post  Skocz na górę 
[Pokaż wątek w wersji do wydruku] [Nowy wątek]