Strona główna forum Witaj Nieznajomy   | Zaloguj się   
  Szukaj  
  Strona główna  | Najświeższe wątki  | Kto jest obecny  | Lista użytkowników  | Szukaj  | Pomoc  | Źródła RSS


Skocz do »
 
Status wątku: Aktywny
Wszystkich postów w tym wątku: 1
Autor
Poprzedni wątek Ten wątek był oglądany 447 razy i ma 0 odpowiedzi
Mężczyzna cwro



Dołączył: 2010-01-04
Postów: 55
Status: Nieobecny

TERAPIA PEDAGOGICZNA UCZNIÓW Z ZABURZENIAMI ROZWOJU – DYSLEKSJA, DYSKALKULIA, DYSPRAKSJA, ADHD, SLI, ZABURZENIA ZACHOWANIA - studia podyplomowe

OPIS STUDIÓW

Program studiów zawiera m.in. zagadnienia z psychologii rozwojowej, klinicznej i wychowawczej, diagnozę i terapię dzieci z trudnościami w uczeniu się czytania, pisania oraz system wspomagania i korygowania rozwoju dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki metodą prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.
Studia zawierają kompleksowy program diagnozy i terapii (wykłady i ćwiczenia warsztatowe) indywidualnej i grupowej dla dzieci i młodzieży z dysleksją, ADHD i zaburzeniami zachowania m.in. wprowadzenie do terapii poznawczo-behawioralnej, mnemotechniczny trening ortograficzny.

DLA KOGO SĄ PRZEZNACZONE?

Studia przeznaczone są dla nauczycieli, pedagogów i psychologów oraz absolwentów studiów magisterskich z kwalifikacjami pedagogicznymi.

JAKIE KWALIFIKACJE UZYSKUJĄ ABSOLWENCI?

Absolwenci uzyskują certyfikat terapeuty pedagogicznego oraz świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wydziału Nauk Medycznych Wyższej Szkoły Mazowieckiej.

Tytuł uprawnia do prowadzenia obserwacji klinicznej oraz diagnozy i terapii pedagogicznej uczniów z dysleksją, dyskalkulią, dyspraksją, SLI, ADHD i zaburzeniami zachowania.

Uzyskane kwalifikacje umożliwiają założenie prywatnej pracowni terapii pedagogicznej.

PROGRAM RAMOWY

W programie m.in.:

prezentacja kompleksowego programu diagnozy i terapii uczniów z ADHD i zaburzeniami zachowania - wykłady i warsztaty: terapia indywidualna i grupowa, wprowadzenie do poznawczo-behawioralnej terapii ADHD;

system wspomagania i korygowania rozwoju dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki w/g programu prof. zw. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej;

diagnoza i terapia dzieci z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania. Przyczyny trudności, możliwości korygowania i wspierania rozwoju;

kompleksowa terapia młodzieży dyslektycznej (techniki zapamiętywania, elementy treningu twórczego myślenia, mnemotechniczny trening ortograficzny, psychoedukacja ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji interpersonalnej, treningi relaksacyjne);

trening słuchowy Johansena, Neuroflow;

specyficzne zaburzenia rozwoju językowego w tym SLI;

terapia ręki.


Zajęcia prowadzą wykładowcy Akademii Pedagogiki Specjalnej, Wyższej Szkoły Mazowieckiej w Warszawie, Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, SWPS, Instytutu Psychiatrii i Neurologii.

ORGANIZACJA STUDIÓW

Studia podyplomowe trwają cztery semestry (350h dydaktycznych, w tym ponad 200h ćwiczeń i zajęć praktycznych) i są realizowane w systemie comiesięcznych zjazdów: (piątek: 16.00-19.30, sobota, niedziela: 9.00-18.00).

Koszt studiów - 1.500 zł za semestr oraz jednorazowo 400 zł wpisowe



Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100, 02-625 Warszawa
tel. 22 847 95 42
tel./fax. 22 847 95 41
email: cwro@cwro.edu.pl
http://www.cwro.edu.pl
[2017-07-31 23:09:42] Pokaż post w wersji do wydruku        Wyślij wiadomość    niewidoczny dla gości [Odnośnik] Zgłoś szkodliwy lub obraźliwy post  Skocz na górę 
[Pokaż wątek w wersji do wydruku] [Nowy wątek]